معرفی وبلاگ
500صفحه500موضوع ..... معارف اسلامي شماره3
صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 7715
تعداد نوشته ها : 6
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
حمید رضا علیخانی

الف – تا راء     30و67 و 66و65 و    سخنان امام حسين ( ع )  - 99 مرگ – 87 امتحان الهي

آنچنانكه يعقوب به فرزندش يوسف علاقه و محبت داشت من به مرگ در راه خداوند اشتياق دارم . در عرفات با حجاج روزي كه قرار باشد در آنروز مردم با يزيد به عنوان خليفه ب مسلمين تبعيت كنند و علي الاسلام و السلام . اگر شما دين نداريد روز قيامت را باور نداريد لا اقل در دنيا جوانمرد باشيد . روز حادثه در دارالعماره با مروان اين نابكار  و فرزندنابكار مرا بين دو چيز مخير كرده يا زير بار ذلت زندگي با ظالمين بروم يا اينكه كشته شوم و از ما دورباد ذلت ( هيهات منا الذله ) . يزير از ما مي خواهد كه به ذلت و خواري تن دهيم ولي نه مكتبي كه ما را پرورش داده يا در آن پرورش يافته ايم و نه خانواده اي كه ما را پرورده چنين چيزي را قبول مي كند روز .... مگر نه اينست كه ما براي مردن آفريده شده ايم س چه بهتر كه انسان اين مرگ را شهادت در راه خدا قرار دهد . من و مثل من با يزيد بيعت نخواهد كرد .  اي اشعس و اي حارث و اي حجاج و اي شيث آيا شما نبوديد كه به من نامه نوشتيد كه ميوه ها رسيده و نهرها پر از آب شد پس به اسبي ( مركبي ) راهور سوار شو هر چه زودتر بسوي ما رو كن كه ما سخت به تو محتاجيم . هذا الدعي و ابن الدعي  قد ركض بين الثنتين بين القتله و الذله و هيهات فها الذله   اين ناپاك زاده و فرزندناپاك زاده ما را بين دو چيز مخير كرده يا كشته شويم يا ذلت را قبول كنيم و از ما خاندان اهل بيت پيامبر بدور است كه زير بار ذلت برويم . لا اري الموت الا السعاد ه و لا الحيوة مع الظالمين الا برما . من مرگ را جزسعادت و خوشبختي نمي بينم و زندگي با ستمگران را جز ننك و خواري نمي دانم . اگر اين جسدها و پيكرها براي مرگ آفريده شده اندپس هر چه بهتر كه انسان اين مرگ را شهادت در راه خدا قرار دهد . به محمد ابن حنيفه نابرادريش در مدينه بوسيله نامه اي مي نويسد: ( من نه براي حكومت و فرمانرواي بلكه براي اصلاح امت جدم و امر به معروف  قيام كردم .) من براي تمايلات نفساني و طغيان و فساد و ستم قيام نكردم بلكه انگيزه ي من ( از قيام ) اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهي از منكر و عمل به سيره ي پدرم علي ( ع ) است. مثلي لا يبايع مثله .

 

   انما خرجت من بلدي لاصلاح امت جدي .

 وقتي پاي امتحان و آزمايش به ميدان بيايد

 ( دينداران كم اند ) بيداران چه بسيار كم اند .

 

ادامه 24 بهشت و جهنم – ادامه 50 – يا علي : در دنيا از طلا دستبند تهيه نكن چرا كه خدا آن را  زينت اهل بهشت قرار داده و از حرير لباس فراهم نكن چرا كه خداوند آن رابراي بهشتيان اختصاص داده است و وسائل الشيعه ج 2 ص 222 ( ص ) . لباس و تاج از طلا و نقره و ياقوت : اصول كافي ج 8 ص 96 باقر( ع ) . حكايت رويت نعمتها و لباسهاي بهستي توسط كنيز ، كاظم ( ع ) در زندان : بحار ج 48  ص 238 . اگر كسي در قرض گرفتن شخص مقروض صبركند از لباس حرير  برخوردار مي گردد : باقر ( ع ) مستدرك ج 12 ص 365 و نيز حاملان قرآن لباسي از نو بر تن دارند .

امامت 62 و 80 – ادامه ي 48 اهل بيت ( ع ) : سجاد ( ع ) و فاطمه ( س ) و زينب ( ع )   و عزاداري

آيه ي مباهله :   و نسائنا و نسائكم : والاترين آيه درشان ائمه ( ع ) در قرآن زيرا : انفسنا و انفسكم  پيامبر ( ص ) علي و فاطمه و حسين ( ع ) را جان ما خطاب كرده .  آيه ي تطهير : انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا . سوره ي دهر : لا نريد منكم جزاء و لا شكورا . سوره ي كوثر : انا اعطيناك الكوثر .  القاب ائمه ( ع ) قبل از پيامبر ( ص ) در ميان پيامبران الهي و كتابهاي آسماني مرسوم بوده زيرا در حديث جابر كه از پيامبر سوال كرد منظور از اولي الامر كه خدا اطاعتشان را بر ما واجب كرده كدامند ؟ فرمود : علي ( ع ) و سپس فرزندان او را به اسم ياد فرمود تا به امام پنجم رسيد سپس فرمود : كه در تورات به باقر العلوم ( ع ) مشهور است . 54 شفاعت – به خدا قسم كه ما اهل بيت ( ع) را به خدا نزديك نمي سازد مگر طاعت و فرمانبرداري . باقر ( ع ) . جبرئيل بر من نازل شد و لوحي در دست داشت به چشم خود ديدم كه بر روي آن نوشته شده بود : خداوند مهريه و صداق فاطمه ( س ) را شفاعت امت پدرش قرار داده است . ك مقاتل الطالبين از ابوالفرج اصفهاني حكايت مرثيه سرائي ام البنين بر سر قبر فرزندش عباس .  ادامه ي 142 – توبه – ادامه ي 108

مرگ و   قبر و   عالم برزخ  

بيشتر فرياد اهل دوزخ

 

به خاطر به تاخيرانداختن توبه است .

روايت . 

- شيعيان ما كه در دنيا قرآن را را نگرفته باشد در برزخ به آنها يادداده مي شود چرا كه درجات بهشت به عدد آيات قرآنست در قيامت به اهل ايمان گفته مي شود قرآن بخوان و بالا برو . روايت . 31- فروح و ريسمان در سوره واقعه منظور در عالم قبر است براي مومنان و نزول من حميم براي كافران ( كه در مقايسه با غذاهاي اهل جهنم در قيامت به مانند غذاي حاضري و دسر در مقايسه با غذاي مفصل و معمولي است ) روايت .   101 كتاب – ك ارشاد شيخ مفيد ( ترجمه فارسي دارد ) ( عليه الرحمة ) و ك لحوف سيد بن طاووس منابع معتبر .  براي روضه خواني ( دور از هر گونه تحريف و خرافات ) . 87 سادات – گوشت فرزندان حضرت زهرا ( س ) بر درندگان حرام است ولي آتش جهنم كما اينكه فرزند نوح هم كه باشد به آتش جهنم خواهد سوخت چرا كه باطن حرام خواري وگناه آتش است . حكايت امام هادي و متوكل عباسي و ادعاي زني به اين كه من زينب ام و هر 50 سال يكبار جوان مي شوم و پيشنهاد امام براينكه او را جلوي شير در قفس بيندازيد و توبه ي آن زن و اقرار به اينكه بخاطر فقر گفته ام . و امتحان امام به پيشنهاد متوكل و جاسوسان و تواضع شيرها . خداي تعالي ( شهري را به خود اختصاص داده   حرمي دارد ) و آن مكه است ( و براي انبياء الهي شهري است و آن   است ) و پيامبر اسلام ( ص ) هم شهري دارد و آن مدينه است براي امير مومنان علي ( ع ) نيزشهري ( حرمي ) اختصاص يافته كه نجف اشرف ( كوفه ) است ما اهل بيت پيامبر هم شهري ( حرمي  ) داريم و آن قم است بزودي يكي از فرزندان من در آنجا بخاك سپرده خواهد شد كه هر كس او را زيارت نمايد در حالي كه به حق او عارف باشد بهشت بر او واجب مي شود، امام صادق ( ع ) در زماني كه هنوز موساي كاظم پدر بزرگوار فاطمه معصوم ( س ) به دنيا نيامده بودخطاب به افرادي كه به محضر آن حضرت شرفياب شده بودند و در جواب اين جمله كه ما ازري آمده ايم سه بارو در هر متبه فرموده است : مرحبا باخواننا من قم ك يعني درود بر برادران ما كه از ري آمده اند و پيرو مكتب اهل  بيت پيامبرند كه مركز تبليغ آن شهرقم است . براي شهر قم 24 ويژگي در روايت بر شمرده شده است كه ازآن جمله : محل نشر معارف دين به سرتاسر جهان در دوران غيبت تا جائي كه هيچ كس در شرق و غرب عالم نيست مگرآنكه علم و دين به او مي رسد . باقر ( ع  )  - معدن علم و فل . مردم آن اهل درايت و روايت . اهل استقامت در دوره ي ظهور – اهل ركوع و سجود و حسن العباده اند  -  سه ( يا يك در) در از درهاي بهشتي از شهر قم گشوده مي شود : اشاره به اين كه افرادي كه مكتب قم را نپذيرفته اند نزديك به 8/1 يا 8/3 از اهل بهشتند .  ( قم و حضرت معصومه ( س ) ) كام دات معصومه دات www


دسته ها :
چهارشنبه 29 9 1391
X